Muscadet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu Muscadet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu

Muscadet

Door: Jacqueline en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jacqueline

19 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

We kwamen aan en vertrokken uit Nantes met dikke mist. De eerste dag daar, regende het en hebben we gewinkeld (kijken, kijken, niet kopen!) en hebben we de wasserette uitgeprobeerd! Het ging nog goed ook!
De tweede dag hadden we stralend weer. Nadat we de kathedraal bezocht en het centrum rondgelopen hadden, hebben we zitten zonnen in het raam van onze kamer!
Maandag gingen we weer op stap (zoals iedereen maandag weer ging 'werken' ) en hadden we gepland om in Vertou te overnachten.
Daar aangekomen, bleken alle gelegenheden echter vol te zijn!
Een behulpzame dame in het (volle) hotel ging voor ons bellen. Tien telefoontjes later had ze een chambre d'hôtes in Château Tébaud te pakken die nog wel plaats had: 10km verderop en midden in de wijnvelden! Wij weer op pad en daar aangekomen, werden we ontvangen door een enthousiaste, jonge herdershond maar geen mens te bekennen. Even bellen en daar kwam het baasje. We kregen meteen een rondleiding op de wijnboerderij met natuurlijk een glas Muscadet er bij.
Omdat de boerderij ver van het dorp lag, hebben we 's avonds op de kamer onze muesli-repen gegeten maar mét een fles wijn van de boerderij.
Leo probeerde nog water te koken voor een soepje met zijn trouwe dompelaar maar toen sloegen de stoppen er uit en ging de hele boerderij op zwart........ Sorry! Dan maar een koud "diner".

Heel leuk om te zien was de verandering op het land toen we de Loire overstaken. Ineens geen koeien meer maar uitgestrekte wijnvelden!

Vandaag zijn we naar Clisson gelopen en dat bleek ineens een erg leuk plaatsje te zijn. Het lijkt bijna Toscaans en heeft een 9e eeuws kasteel en kerk.

Morgen gaan we Bretagne verlaten en gaan we de Vendée in.
Het weer werkt nog steeds mee want voor deze hele week was er regen voorspeld maar we hebben nog geen druppel gehad! En het lopen naar het zuiden heeft zo zijn voordeel: altijd de zon in je gezicht als 'ie schijnt.

We willen nog even de laatste nieuwe sponsors bedanken en Hans, we hebben geen muziek bij ons en het nummer dat jij noemde kennen we niet maar horen we graag als we weer terug zijn.

Dit was het voor deze keer; tot de volgende keer.
Leo & Jacq.

• 19 Januari 2010 - 18:43

Ineke:

Hoi Leo en Jacq,

Wat een avontuur weer. En de dazer dit keer zeker uitgelaten bij die herder ;)?
    Hier is het een saaie mistige dag geweest.En vrijwel geen sneeuw-troep meer.
    Ga je de dompelaar nog op andere plekken "testen"? Of liever gezegd andersom?
    En mmmmmm....Muscadet!
    Geniet er van,
    liefs van Jaap en Ineke

• 21 Januari 2010 - 09:20

Mo Et Hans, France:

Hi daar!
    Tjonge, jullie gaan wel snel hoor, fijn ook dat het weer jullie zo meezit. Hier in het zuiden hebben we gisteren enorme regen gehad, het kwam werkelijk met bakken uit de lucht. Nu schijnt de zon weer en het is zo zacht buiten, dat we wel buiten kunnen lunchen. Loop lekker vandaag, ik heb al weer zin in jullie volgende verhaal.
    Liefs Mo

Leo en Jacqueline

Wij zijn Leo en Jacqueline Bouter (56 en 45 jaar oud) en van beroep senior-purser KLM en anesthesiemedewerker in het Flevoziekenhuis. Wij willen van 21 december 2009 tot 25 juli 2010 een pelgrimsreis ondernemen van Stonehenge in Zuid-Engeland naar Santiago de Compostela in Noord-West-Spanje over een afstand van 2010 kilometer. We hopen dat veel mensen onze reis willen sponsoren want op deze manier willen we geld inzamelen voor het Rode Kruis Almere en dan specifiek voor de reizen die zieke mensen kunnen gaan maken. Dat lijkt ons een mooie combinatie van onze 2 beroepen! Zie ook www.jacquelineenleo.nl Doe mee en vertel het verder!

Actief sinds 17 Maart 2009