Vendée - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu Vendée - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu

Vendée

Door: Jacqueline en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jacqueline

22 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

Daar waar wij dachten al 3 weken in Frankrijk rond te lopen, werd ons in Nantes verteld dat dat niet het geval was; we waren tenslotte in Bretagne!
Nu in de Vendée is daar geen twijfel meer over mogelijk.
Helaas zijn de wijnvelden verdwenen en is alles een stuk conservatiever en boerser. Je ziet mensen soms argwanend kijken als we voorbij komen. Ondanks dat, zeker op de kleinere wegen, wordt er dagelijks nog meerdere malen "bon courage" groepen.

Na Clisson zijn we naar Montaigu gelopen. Een dorpje met een streekfunctie en een oud, middeleeuws centrum waar ze zuinig op zijn.
Het was de eerste dag waarop we in de volle zon een uurtje hebben zitten lunchen buiten.
Helaas eindigde de dag met regen.

Gisteren zijn we aangekomen in Saint-Fulgent. Dat was een lange dag over kleine binnenweggetjes en als iemand lokaties zoekt om een film over de Middeleeuwen op te nemen dan weten we nog wel wat dorpjes aan te wijzen.... Onvoorstelbaar. Gelukkig wordt er ook veel van gerenoveerd.

Vandaag nemen we een rustdag. Er is hier niets te doen dus we moeten wel uitrusten! Ha, ha.
We zitten in een hotelletje dat alleen doordeweeks open is maar we mogen toch een 2e nacht blijven slapen omdat er in de buurt, op dit moment, niets open is. De boel wordt vanmiddag gesloten,
we hebben de code om binnen te komen en morgen staat er een ontbijtplateau klaar en trekken wij de deur achter ons dicht. Geweldig toch!

Morgen gaan we weer op pad en is het weer afwachten wanneer we een internetcafé of wifi (zoals nu) tegenkomen.

Succes allemaal met jullie bezigheden, dank aan de nieuwe sponsors en tot de volgende keer.

Leo & Jacq.

• 22 Januari 2010 - 11:15

Pauline:

We kunnen dus langskomen in jullie "eigen" hotel in St.Fulgent! Wat een gezellig boel zou dat worden vannacht! Jullie tocht loopt wel langs romantische plekken! Veel plezier vanavond en vergeet morgen het licht niet uit te doen.
    groetjes, Pauline

• 22 Januari 2010 - 17:00

Jaap En Ineke:

Hoi beiden,
    Wat een vertrouwen hebben de mensen toch in jullie (zou ik ook eventueel wel hebben hoor).
    Jaap en ik hebben ook wel zin om eens langs te komen en een mini-etappetje mee te lopen.
    Maar we zijn wel zo bescheiden om jullie niet te storen ;).
    Bij het ontbijt (-plateau??) morgen zullen we een schietgebedje voor jullie doen.
    Nu gaan we eten met de personeelsvereniging van school.... in Biddinghuizen....vergelijkbaar?

Bon courage d'Almere,
    Jaap en Ineke

Leo en Jacqueline

Wij zijn Leo en Jacqueline Bouter (56 en 45 jaar oud) en van beroep senior-purser KLM en anesthesiemedewerker in het Flevoziekenhuis. Wij willen van 21 december 2009 tot 25 juli 2010 een pelgrimsreis ondernemen van Stonehenge in Zuid-Engeland naar Santiago de Compostela in Noord-West-Spanje over een afstand van 2010 kilometer. We hopen dat veel mensen onze reis willen sponsoren want op deze manier willen we geld inzamelen voor het Rode Kruis Almere en dan specifiek voor de reizen die zieke mensen kunnen gaan maken. Dat lijkt ons een mooie combinatie van onze 2 beroepen! Zie ook www.jacquelineenleo.nl Doe mee en vertel het verder!

Actief sinds 17 Maart 2009