Bordeaux - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu Bordeaux - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu

Bordeaux

Door: Jacqueline en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jacqueline

24 Februari 2010 | Frankrijk, Bordeaux

En we zijn weer een week verder...
Na Blaye zijn we naar Bourg (sur Gironde) gelopen. Inmiddels ligt de stad echter niet meer aan de Gironde maar aan de Dordogne! Maar goed;
een naam verander je niet meer.
Het was een mooie route langs de rivier over de 'corniche'. Overal zag je een soort boomhutjes boven het water hangen en daaruit wordt gevist.
We zijn 3 nachten op dezelfde plek gebleven en dat kwam goed uit want we hadden ergens iets verkeerds gegeten...!
De stad bestaat uit 2 delen: een bovenste en een onderste deel. Naast de citadel en het haventje is er niet echt veel te doen.
We hebben er o.a. in een kebabzaakje gegeten (daar zijn de problemen níet ontstaan) en dat was eigenlijk een soort huiskamer. Bij een bestelling van nog geen €5,- kregen we er een glas rosé bij 'omdat we buitenlanders waren' (terwijl hij geen wijn verkocht...).
En gasten kunnen er de computer gebruiken (onze site werd goedgekeurd) en natuurlijk stond de tv aan.
Langzamerhand begint de temperatuur hier op te lopen en worden het al bijna 'lentedagen'. 10•C en meer zijn nu standaard.

Op weg naar St.-André-de-Cubzac hebben we de préhistorische grot Pair-non-Pair bekeken. We raakten in gesprek met de gids en die vond de opzet van onze reis zo leuk dat we acuut zijn 'gasten' werden tijdens de volgende rondleiding en we niet hoefden te betalen!
Ook zondag waren we in St.-André en toen hebben we op de kamer ontbeten omdat het hotel die dag eigenlijk dicht was! Er was een aparte opgang naar de kamers dus daar konden we wel gebruik van maken.
St.-André heeft trouwens een beroemdheid gehad: Coustau is hier geboren. Er staat een grote dolfijn ter nagedachtenis aan hem.

Een typische zondag bezigheid lijkt oesters eten te zijn. Op zondagen zie je overal ineens kraampjes staan met verse oesters.

Maandag zijn we naar een voorstad van Bordeaux gelopen: Lormont. Het hotel bleek een domaine te zijn met vergane glorie. Het gebouw wordt helemaal omgeven door een autosnelweg, een trein, industrie en oprukkende flats!
Dinsdag zijn we met de tram (!) van Lormont naar Bordeaux gegaan en vandaag zijn we naar het hotel in Bordeaux gelopen om er tot zondag te blijven.
Paul en Sabine komen n.l. vanavond naar ons om alvast Leo's verjaardag te vieren en ze blijven tot zondag.

Het volgende bericht komt dus ergens volgende week en dan hebben we Bordeaux bekeken en gaan we Les Landes in.

Succes allemaal en tot de volgende keer.

• 24 Februari 2010 - 20:37

Frank En Ingrid:

Oh, wat klinkt het allemaal weer goed (op de darmproblemen na dan). Leo, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag (wanneer is die eigenlijk?). Wij drinken er hier wel een wijntje op en duimen voor echt lenteweer voor jullie en voor ons.

• 25 Februari 2010 - 12:48

Albert & Francis:

Dat is het lekkere van jullie schema dan kun je je nog eens darmproblemen permiteren :). Gelukkig dat het weer over is. Geniet van Bordeaux en de aanwezigheid van Paul en Sabine. Hier laat het eerste voorjaar zich zien sneeuwklokjes !, dus ook hier stijgt de temperatuur. Veel plezier en knuf, Albert en Francis

• 28 Februari 2010 - 13:29

Ilse:

De temperatuur gaat omhoog, maar de sneeuw verandert daardoor in regen. Gisteren de gehele middag en vandaag al bijna de hele dag. Moie dag dus voor huishouden & administratie. Morgen dan maar gaan trainen voor de 4 daagse?

Veel plezier jullie.

• 28 Februari 2010 - 13:47

Danny:

¡Hola!
    De foto^s laten wel weer zien hoe mooi het is tijdens de wandelingen. Jullie hebben wel weer een hoop beleefd. Leuke dingen en minder leuke dingen (darmklachten). Ik ken het, heb het deze vakantie ook gehad. Voor mij zit het er helaas alweer erop, maar voor jullie voorlopig nog niet. Veel plezier en geniet ervan (geen gekke dingen meer eten).

Hele warme groeten uit Ecuador!

• 04 Maart 2010 - 20:14

Dinah:

Wat lekker hoor elke zondag oesters eten, het is echt iets voor mij.Gefeliciteerd met je verjaardag Leo, hebben jullie lekker gevierd daar? met Magnum champagne?Nog veel plezier met jullie wandeling,net lekker nogniet zo warm zoals in de zomer.Liefs Dinah

• 04 Maart 2010 - 20:48

Ineke:

Hoi Pelgrims,

Gisteravond heb ik aan jullie gedacht toen er in de Taize-viering een stuk uit de brief van Paulus aan de Hebreeen (trema's kan ik nog steeds niet vinden) tevoorschijn kwam over pelgrims.Beroemde voorgangers van jullie (op een ietwat ander traject). Geinteresseerd? Dan zoek ik de preciese plek even voor jullie op.

Na de warmte van Zuid-Frankrijk is Almere wel weer wennen. Ook wat de Almeerse verkiezingen betreft: we zijn in de politieke vrieskou beland met de verkeerde partij als grootste. En ik heb nog zo geprobeerd dit te voorkomen..... maar ik mocht helaas maar een hokje rood maken (en het potlood niet bevochtigen ;-).

Jullie verhalen zijn heel wat spannender dan de mijne, ik kijk nu al uit naar de volgende.

Liefs van Jaap en Ineke

Leo en Jacqueline

Wij zijn Leo en Jacqueline Bouter (56 en 45 jaar oud) en van beroep senior-purser KLM en anesthesiemedewerker in het Flevoziekenhuis. Wij willen van 21 december 2009 tot 25 juli 2010 een pelgrimsreis ondernemen van Stonehenge in Zuid-Engeland naar Santiago de Compostela in Noord-West-Spanje over een afstand van 2010 kilometer. We hopen dat veel mensen onze reis willen sponsoren want op deze manier willen we geld inzamelen voor het Rode Kruis Almere en dan specifiek voor de reizen die zieke mensen kunnen gaan maken. Dat lijkt ons een mooie combinatie van onze 2 beroepen! Zie ook www.jacquelineenleo.nl Doe mee en vertel het verder!

Actief sinds 17 Maart 2009