Weymouth - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu Weymouth - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu

Weymouth

Door: Jacqueline en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jacqueline

26 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Weymouth

Het is vandaag Boxing Day en we hebben een rustdag in Weymouth.
Gisteren zijn we hier naar toe gelopen. Het was een mooie route door een heuvelachtig landschap.
We hebben weer genoten van het wandelen in Engeland en het weer zat erg mee....
De heuvels zijn zo anders als je er over loopt dan wanneer je er met de auto over rijdt! Zeker als je een helling hebt met 16% stijging. En dan is het iedere keer weer spannend wat er na zo'n heuvel te zien is. Vaak waren het typisch engelse dorpjes met rook uit de schoorstenen die omhoog dwarrelt en dat dan samen met de geur van hout en turf dat in de openhaarden gestookt wordt.
Het lopen over de wegen ging allemaal goed; dus Sabine, je gelukshangers werken!

Gisteravond hebben we in een Nepalees restaurant gegeten. Origineel toch op 1e Kerstdag!
Zowel bij het ontbijt als 's avonds kregen we een "cadeautje": een soort toffee en als je aan de uiteinden trekt, hoor je een kleine knal en komen er kleine (kinder)cadeautjes zoals een autootje of een tol uit. Maar voor de volwassenen zit er een papieren kroontje in en we hebben veel volwassenen ze zien dragen!

Vandaag gaan we Weymouth (oude havenplaats waar in 2012 olympische zeilwedstrijden gehouden gaan worden) verkennen en vanavond eten we in een Indiaas restaurant.
Morgen staan we vroeg op om om 7.00 uur in te checken voor de boot naar St. Malo. Dan zit het gedeelte Engeland er al weer op!

We hopen dat iedereen fijne Kerstdagen gehad heeft en we mailen zo snel mogelijk weer.

Groeten,
Leo & Jacq

Leo en Jacqueline

Wij zijn Leo en Jacqueline Bouter (56 en 45 jaar oud) en van beroep senior-purser KLM en anesthesiemedewerker in het Flevoziekenhuis. Wij willen van 21 december 2009 tot 25 juli 2010 een pelgrimsreis ondernemen van Stonehenge in Zuid-Engeland naar Santiago de Compostela in Noord-West-Spanje over een afstand van 2010 kilometer. We hopen dat veel mensen onze reis willen sponsoren want op deze manier willen we geld inzamelen voor het Rode Kruis Almere en dan specifiek voor de reizen die zieke mensen kunnen gaan maken. Dat lijkt ons een mooie combinatie van onze 2 beroepen! Zie ook www.jacquelineenleo.nl Doe mee en vertel het verder!

Actief sinds 17 Maart 2009