Onze vakantie langs Hadrian's Wall. - Reisverslag uit Bowness-on-Solway, Verenigd Koninkrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu Onze vakantie langs Hadrian's Wall. - Reisverslag uit Bowness-on-Solway, Verenigd Koninkrijk van Leo en Jacqueline Bouter - WaarBenJij.nu

Onze vakantie langs Hadrian's Wall.

Door: Jacqueline en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Jacqueline

16 Oktober 2007 | Verenigd Koninkrijk, Bowness-on-Solway

Van 4 tot 15 oktober 2007 hebben we een wandelvakantie langs Hadrian's Wall gemaakt.
De Romeinse keizer Hadrianus heeft deze muur aangelegd van 122 tot 128. De muur loopt van Newcastle-upon-Tyne in het oosten (aan de Noordzee) tot Bowness-on-Solway (bij Carlisle) in het westen (aan de Ierse zee) in noord Engeland; vlak onder de grens met Schotland. Om "de barbaren uit het noorden" tegen te houden.
De muur was (en is!) op sommige plaatsen 4 meter breed en was waarschijnlijk 4 á 5 meter hoog.
Op vaste afstanden lagen 14 grote en 80 kleinere forten.
Er is nog heel veel van de muur en van de funderingen van de forten te zien dus dat was erg leuk!
Met name Kings Hill, Housesteads en de overnachtingen in Brampton waren prachtig.
Ook de herfstkleuren zorgden er voor dat we enorm genoten hebben; en we kwamen maar zelden andere mensen tegen!
Het lopen door weilanden ging goed totdat we een kudde met kalfjes tegen kwamen. We lopen nu liever voor ze om.....

Leo en Jacqueline

Wij zijn Leo en Jacqueline Bouter (56 en 45 jaar oud) en van beroep senior-purser KLM en anesthesiemedewerker in het Flevoziekenhuis. Wij willen van 21 december 2009 tot 25 juli 2010 een pelgrimsreis ondernemen van Stonehenge in Zuid-Engeland naar Santiago de Compostela in Noord-West-Spanje over een afstand van 2010 kilometer. We hopen dat veel mensen onze reis willen sponsoren want op deze manier willen we geld inzamelen voor het Rode Kruis Almere en dan specifiek voor de reizen die zieke mensen kunnen gaan maken. Dat lijkt ons een mooie combinatie van onze 2 beroepen! Zie ook www.jacquelineenleo.nl Doe mee en vertel het verder!

Actief sinds 17 Maart 2009